Bayan PekYer ile yapacağımız 3 günlük Belçika seyahatinde gezilecek şehirlerin küçük olması sebebiyle her günü bir şehre ayırmaya karar verdik. Ancak uçağımızın Brüksel Havalimanı'na öğlen inmesi neticesinde ilk gün gezilecek şehir diğerlerine nazaran öksüz durumda kalacaktı. Brugge yılbaşı, Brüksel ise başkent kontenjanından tam günü hak ederken, gezimizin çirkin ördek yavrusu olan Antwerp'te ise yarım gün ile yetinmek durumunda kaldık.

Sinefillerin Snatch filminden tanıdığı, dünya elmas endüstrisinin beşiği olan ve Rotterdam'dan sonra Avrupa'nın en büyük limanına sahip Antwerp son derece canlı ve hareketli bir şehir. Havalimanından bindiğimiz tren ile direkt Antwerp'in ihtişamlı istasyonuna varmamızla birlikte aslında şehir turumuz başlamış oluyor.(en.wikipedia.org/wiki/Antwerpen-Centraal_railway_station

Neo-Barok stile sahip bu gösterişli binadan ayrılmamızla birlikte karşımıza Snatch filmine de konu olan Diamond District bölgesine geliyoruz. Aynı bizim Kapalıçarşı kuyumcularını anımsatan bu bölge tuzu kuru tatilciler ve elmas meraklıları için bire bir. Ayrıca bu bölgenin Yahudi mahallesi olduğunu daha önce bahsi geçen filmi izleyenler bileceklerdir. (www.youtube.com/watch?v=89sD6StyzXk)

İstasyondan doğru devam ettiğinizde Antwerp'in can damarı Meir sizi karşılayacak. Sağlı sollu dünya markalarının yer aldığı bu cadde, üzerindeki mağazalar ile son derece albenili görünse de aslında asıl cevher bizce ara sokaklarda yer alan ikinci el dükkanları. Bayan PekYer'in gözü bu ikinci el mağazalarda dönmüş ise de dükkan sahiplerin kıyafetleri doğallık adına 80li yıllarda aldıkları gibi bırakması bir handikaptı. İnsan eline aldığı kıyafetin en azından temiz olmasını istiyor. Bu arada ikinci elden kastımız sadece kıyafet olarak algılanmamalı, her nevi eşya bu dükkanlarda bulunabilmekte. Bizim en beğendiğimiz dükkan ise şehirde birçok şubesi bulunan Think Twice. (www.antwerpenstudentenstad.be/en/second-hand)

Meir'i bitirmenin ardından yol çatallandığında, biz de kalacağımız otele varmak için Onze Lieve Vrouwekathedraal'e doğru yollanıyoruz. Kilisenin tam arka sokağı olan Blauwmoezelstraat üzerinde yer alan Hotel Postiljon'a ulaşıyoruz. Şehrin en iyi barlarından biri olduğu söylenen ve otelin bulunduğu sokakta yer alan Paters Vaetje'ye şöyle bir göz atıp, kısıtlı gün ışığını kullanabilmek adına kendimizi sokağa atıyoruz. (en.wikipedia.org/wiki/Cathedral_of_Our_Lady_(Antwerp))

Otelden fazla uzaklaşamadan Melkmarkt üzerinde yer alan Akotee' ve d'Eyckenboom'de bir müddet durmak zorunda kalıyoruz. Bayan PekYer'in zaman darlığı sebebiyle sadece yarım saat gezebildiği bu hoş yerden eli boş çıkmak inanın imkansız. Buralara kadar gelip hediyelik eşya olarak elmas dışında bir şeyler almak isteyenler için çok ideal bir mekan Akotee. Ardından ufak bir kafa karışıklığı ile kendimizi bir Groen-Plats'da bir Grote-Markt'ta buluyoruz. Yılbaşı arifesi olması sebebiyle bu meydanlarda yer alan deniz mahsulü satan kulübelerden doyuruyoruz karnımızı ufaktan.

www.aviewoncities.com/antwerp/groenplaats.htm
www.aviewoncities.com/antwerp/grotemarkt.htm

Karnımız doyup, elimizdeki haritaya daha bir hakim olmamızla birlikte birçok turistik restoran barındırann Oude Koornmarkt üzerinden nehir kenarına ulaşıyoruz. Sonunda Fransa'dan doğup Antwerp'te denize dökülen Scheldt Nehri'ni görüyoruz. Aslında nehirden önce karşımıza görkemli Het Steen hisarı çıkıyor. Kıyı şeridinde ufak bir yürüyüşün ardından nehre veda edip şehre dönmüş isek de bunun sebebi havanın kararma tehlikesinin bulunması. Ancak siz bizim gibi yapmayın, gelmişken hem kanal turu yapın hem de  şehri karşı yakaya bağlayan tarihi St. Anna Tüneli'ni görün.

www.antwerp-tourist-guide.com/tours-antwerp.html
www.visitantwerpen.be/Bezoekerssite-EN/Visitors/to-do/to-do-exploring-the-city/to-do-exploring-the-city-with-a-guide/guided-tours-by-theme-(groups)/to-do-exploring-the-city-with-a-guide-walks-by-theme-city-by-the-river.html
www.virtualtourist.com/travel/Europe/Belgium/Provincie_Antwerpen/Antwerp-358974/Things_To_Do-Antwerp-Sint_Anna_pedestrian_tunnel-BR-1.html
www.aviewoncities.com/antwerp/steen.htm

Alternatif ve ikinci el dükkanların yer aldığı Kammenstraat'a çıkmaya çalışırken kendimizi bir anda sokak sanatının göbeğinde bulduk. Kopstraatje üzerinde yer alan graffitiler sokak sanatına ilgi duyan bizler için hoş bir sürpriz oldu. Sokağın üzerimizdeki etkisini atamadan Kammenstraat üzerindeki ikinci el mağazalarında aldık soluğu. Daha önce diğer şubesinden bahsettiğimiz Think Twice ve Fish and Chips bu bölgenin en geniş vintage dükkanları. Bu kadar alışveriş yeter dedikten sonra Antwerpli ünlü ressam Rubens'in evine doğru yollanıyoruz. Her ne kadar müzenin açık olmadığını bilsek de üstadın mekanını görmeden gitmeyelim diyoruz.(en.wikipedia.org/wiki/Rubenshuis)

Dizlerimizde derman kalmayınca Rubens'in evinin az ilerisinde, Theaterplein'a gelmeden solda tarafta bulunan Oud Arsenaal'de Belçika biralarının tadına bakmaya karar veriyoruz. Dinlendikten sonra otele yakın yerlerde şansımızı denemeye karar veriyoruz. Paters Vaetje'de yer bulamayınca Cafe Pelikaan'da demlenmeye devam diyoruz. Bize biranın inceliklerini anlatan bir İrlandalı ile sohbetin dibine vuruyoruz. Bize üşenmiyor tripeltrappist beer nedir anlatıyor, biz de sayesinde aydınlanıyoruz.

Ardından yağan yağmura aldırmadan Antwerp'in en orjinal ve tarihi mekanlarından biri olan Pelgrom'a gidiyoruz. Tarihi bir atmosferde yemek yiyip bir şeyler içmek için ideal olan bu mahzenden bozma restoran klostrofobisi olanlar için ise sıkıntı yaratabilir. Eğer kendinizi Malkoçoğlu filminden çıkmış gibi hissederseniz hemen sokağın köşesinde yer alan De Vagant'a uğrayın. Müdavim mekanı havasına sahip bu yerde jenever denemeyi de ihmal etmeyin. Cin ve likör karışımı bu içki yalnız biraz sert o yüzden mümkünse meyvelileri tercih edilmeli. Gecenin sonunu ise kafa dinlemek için canlı caz performansların yer aldığı De Muze'de noktaladık. Ancak bizden tavsiye bu mekanı bizim gibi sona bırakmayın, belli bir saatten sonra program sona erebiliyor.

www.citytripplanner.com/en/things-to-do_Antwerp/Pelgrom
www.belgiangenever.com/
www.antwerpenstudentenstad.be/en/de-muze-0

Resmi Antwerp turist sitesi: www.visitantwerpen.be/Bezoekerssite-EN/Visitors.html
Lokal bilgilerin şirin bir harita üzerinde anlatıldığı Antwerp rehberi: www.use-it.be/antwerp/
Antwerp'deki Yahudileri tanımak için: www.bh.org.il/database-article.aspx?48207
Think Twice mağazası için: thinktwice-secondhand.be/shops/kammenstraat-85/
Antwerp alternatif alışveriş rehberi: antwerpenstreetstyle.com/our-antwerp-city-guide/
Antwerp'te okumayı ve yaşamayı düşünenler için bir rehber: www.antwerpenstudentenstad.be/en
Lokal Antwerp bar listesi: www.spottedbylocals.com/antwerp/category/activity/bars/

Flemenkçe Groenplaats: nl.wikipedia.org/wiki/Groenplaats
Flemenkçe Grote Markt: nl.wikipedia.org/wiki/Grote_Markt_(Antwerpen)
Flemenkçe De Muze hakkında: doemijmaarantwerpen.com/op-cafe/jazzcafe-de-muze.html
Scheldt nehri ve civarı için: www.virtualtourist.com/travel/Europe/Belgium/Provincie_Antwerpen/Antwerp-358974/Things_To_Do-Antwerp-Along_the_river_Schelde-BR-1.html
Klasik bir Antwerp rehberi: www.eupedia.com/belgium/antwerp.shtml
Kammenstraat için düzenlenen bir klip: www.youtube.com/watch?v=dF116rWm_-w
Rubens Müzesi için: www.rubenshuis.be/Rubenshuis-EN/Musea-Rubenshuis/Rubenshuis-EN/Startpagina-Rubenshuis-EN/The-Rubens-House/The-Rubens-House-Rubens/Rubens-and-Antwerp.html
Pub rehberi: www.europeanbeerguide.net/antwpubs.htmVintage mağaza rehberi: dialvforvintage.blogspot.com/2011/06/my-favourite-second-hand-shops.html

*** Bay Gezer ile Bayan Pek Yer'in diğer yazılarına baygezerilebayanpekyer.blogspot.com.tr'dan da ulaşabilirsiniz.